(mån-fre 10-20, lör 10-12)

Internationella Alzheimerdagen: Exklusiv förhandsvisning av kortfilmen ”Min farmor astronauten”

21 september 2023

Demensförbundets medlemmar inbjuds till en exklusiv förhandsvisning av kortfilmen ”Min farmor astronauten”. Filmen är en fantasifull och kärleksfull skildring av ett besök hos farmor som nu bor på särskilt boende. En film med många fina beröringspunkter.

Foto: Solproduktion

”I ett sista försök att få sin alzheimersjuka farmor att minnas henne besöker Rut det boende där hennes farmor vistas men under besöket förstår Rut att det kommer bli svårt. Hennes farmor tror att hon är en astronaut som ska till rymden, med Rut som medhjälpare”.

Filmen har producerats med stöd av Demensförbundet. Filmen är Alva Balldins examensprojekt för Filmlinjen på Skurups Folkhögskola. Producent Adrian Pauli, Solproduktion.

Medverkande: Adrian Pauli, Solproduktion. Liselotte Björk, förbundsordförande Demensförbundet.

OBS! Filmen får endast visas för Demensförbundets lokalföreningar i ett slutet sällskap.