(mån-fre 10-20, lör 10-12)

Vinn biljetter till Alzheimerfondens konsertkväll den 23 augusti

Vi på Demensförbundet tävlar nu ut biljetter till Alzheimerfondens konsertkväll den 23 augusti i Göteborgs konserthus. Vi väljer ut sex vinnare som får chansen att bjuda med sig en person. Under Veteran-VM i friidrott arrangerar Alzheimerfonden en känslostark konsertkväll med flera kända artister och forskare. På scen kommer vi bland annat få se framträdanden från Shirley Clamp, Andreas Johnson och Anders Ekborg. Kattis Ahlström håller ihop kvällen som konferencier och samtalar med ledande forskare som Henrik Zetterberg, professor i neurokemi vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, Göteborgs universitet, Miia Kivipelto, professor i klinisk geriatrik vid Karolinska Institutet och en av världens ledande forskare inom ämnet demens kopplat till livsstil samt Ingmar Skoog, överläkare och professor i psykiatri vid Sahlgrenska Akademin, Göteborgs universitet.

Överskottet från biljettförsäljningen kommer att gå till verksamheter i Göteborgsregionen som arbetar för ett demens- och åldersvänligt samhälle.

Läs mer om konsertkvällen här.

TÄVLA! Svara rätt på vårt quiz och ha chans att vinna två biljetter till Alzheimerfondens konsertkväll. Klicka på denna länken för att komma till quizen. OBS! Sista dag för att tävla är 10 augusti. Lycka till!