(mån-fre 10-20, lör 10-12)

Rekreationshelg för par på Piperska i Lundsbrunn i augusti 2024

Rekreationshelgen är ett samarbete mellan Piperska och Demensförbundet.

”Sagolika dagar!
Sol, värme, fantastisk natur, trevlig människor, omtanke, avslappning, musik och dans, underhållning, hemlagad mat och vänligt, glatt bemötande Kort sagt det överträffade alla förväntningar. Vi är så tacksamma att ha fått ta del av detta.”
En av deltagarna

🌻 🌻 🌻

Den sista helgen i augusti begav sig elva par från Västsvenska demensföreningar och två volontärer från Demensförbundet till Piperska i Lundsbrunn för en helgvistelse i vacker miljö i syfte att få lite andrum i vardagen.

Samtliga gavs ett varmt välkomnande redan på parkeringsplatsen. Gästerna var vid hemresan uppfyllda av sina upplevelser av vacker miljö, god mat, sex gånger om dagen, livemusik som inbjöd till dans, lite historia om Piperska, organiserade avslappningsstunder och proffsig, varm och vänlig personal.

En annan av deltagarna berättade på föreningspromenaden några dagar senare att han under helgen varit nära himmelriket.

Så här tackade vi personalen på Piperska:

Väldigt varmt vänligt välkomnande!
 Värdefullt vackert vanebildande veckoslut!
 Vidunderligt viktig väsentlig vital vinnande välskött verksamhet!
 Varierade vällagade varmrätter!
 Vårdande välment värdig välvilja.
 Vansinnigt välgörande vilsam visit!

Vi kunde också lagt till: Vilket vackert väder