(mån-fre 10-20, lör 10-12)

Yngrenätverket bjuder in till dagkonferens

Är du under 67 år, partner och lever med person med demenssjukdom?

Vi välkomnar dig som är boende i Jämtland/Härjedalen, Västernorrland, Västerbotten eller Norrbottens
län.

Dag och tid: Lördag 14 oktober, 9:00-16:00

Plats: Örnvik Hotell och Konferens, Örnviksvägen 87, Luleå.

Program:

Information från Demensförbundet, Juridisk information från Familjens jurist, anhörigs berättelse, erfarenhetsutbyte och samtal. Deltagarna får detaljerat program efter anmälan.

Anmälan:

Anmälan sker via Studieförbundet Vuxenskolan och bifogad länk: Dagkonferens Yngrenätverket – en del av Demensförbundet – SV Norrbotten

Meddela ev. matallergi, specialkost vid anmälan som är bindande. Begränsat antal platser.

För att kunna deltaga på dagkonferensen behöver du vara medlem i någon av Demensförbundets lokala demensföreningar eller Demensförbundet centralt. Klicka på länken och bli medlem. Bli medlem och stöd vår verksamhet – Demensförbundet (demensforbundet.se)

Sista anmälningsdagen är den 8 oktober!

Frågor:

Anette Svensson, förbundskonsulent Demensförbundet

Tel: 072/546 04 22
anette.svensson@demensforbundet.se

Laila Eriksson, förbundskonsulent Demensförbundet

Tel: 076/511 26 80
laila.eriksson@demensforbundet.se

Kostnad:

Ingen konferensavgift, Demensförbundet betalar. Reseersättning utgår, tänk på möjlighet att samåka.

Övernattning:

Det finns möjlighet att boka hotellrum fredag och lördagsnatt, ring Hotell Örnvik, telefon 0920-25 23 25
för bokning-uppge Demensförbundet. Övernattning betalas av deltagarna själva.

Arrangör:

Demensförbundet i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan Luleå.